"Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио "Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио голямата причина, довела до успеха на бизнеса му. "Тогава се опитвах да измисля продукти, които ще бъдат иновативни в сектора на традиционните игри. Сетих се за песните от музикалния фестивал, замислих се за това как ще останат популярни в продължение на години и ми хрумна една идея", разказва Клементони. И още същата година италианецът пуска първата по рода си игра - "La Tombola della Canzone" (в букв. превод "Бинго песен"). Тя се състои от пианола или така нареченото механично пиано с ролка перфохартия. Когато някой от участниците натисне копчето за старт, пианолата започва да изпълнява песен, благодарение на предварително напечатаната информация на перфохартията. Участникът, който е на ред, трябва да познае заглавието на песента и да покрие съответния квадрат на картата. Освен първа по рода си, тази игра е и първият пуснат на пазара продукт с марката "Clementoni". Но въпреки непознатите правила и липсата на популярност на производителя, играта се приема изключително добре и постига успех в цялата страна.
В следващите няколко години "La Tombola della Canzone" бързо изстрелва бизнеса на Клементони към челните места. В началото Марио започва с много малко хора, като всичко се произвежда на ръка в един гараж в градчето Реканати. Само три години по-късно италианецът закупува малка сграда в градчето и премества бизнеса си. "След още три години започнах изграждането на фабриката, която сега е седалището на компанията", споделя Марио Клементони. В края на 60-те се случва и още едно важно нещо за бизнеса - "Clementoni" започва да произвежда образователни игри. "Когато стартирах бизнеса си, се концентрирах основно върху колективни игри, вдъхновени от известни личности или телевизионни програми. Помислих си, че ученето никога не трябва да е принудително, защото така става по-трудно за децата и трябва да се измисли най-добрия възможен начин да не е така. А какво по-хубаво има за децата от играта", казва Клементони. Именно тези мисли, вдъхновяват италианеца за появата на "Superkid" - първата електронна образователна игра и една истинска революция в интерактивното обучение, която съществува и до днес. Разбира се, с течение на времето е разработена и подобрена, като успоредно с това нейната популярност продължава да нараства.
След появата на играта "Superkid" в края на 60-те, компанията непрестанно разширява продуктовата си гама. Днес създава игри за всички възрасти и предлага богат асортимент от продукти. Сред тях са игри и играчки с образователни функции, със светлинни и звукови ефекти, подходящи за най-малките, кубчета и пъзели, както за деца, така и за възрастни. Ръководени от света на игрите, от "Clementoni" създават и серията "Clemmy-My Soft World" - иновативни детски конструктори с меки фигури. За създаването на всеки от продуктите си компанията обръща изключително внимание на научните изследвания и иновациите. Своите игри и технологии, "Clementoni" разработва с помощта и съветите на експерти, техници, психолози и педагози от цял свят. Непрекъснато разширяване, изследвания и развитие на нови игри са сред най-важните фокуси. Проверките за контрол на качеството се извършват пряко от фабриката с подкрепата на най-високо квалифицирани италиански лаборатории и забележителни международни консултанти.
Именно със своите иновативност и отдаденост компанията се нарежда до водещите световни производители. Игрите на "Clementoni" са преведени на 16 езика и се разпространяват в над 56 страни, сред които Германия, Испания и Франция. "Clementoni" участва и в значими международни търговски изложения, сред които панаирите за играчки в Нюрнберг, Париж и Хонг Конг. Редом с успехите си през годините италианският производител успява да докаже колко необходима всъщност е играта. Както казва основателят на компанията, "играта е важна за всички ни, тя съпътства целия ни живот и е от основно значение за развитието на интелекта ни". Тази основополагаща идея остава непроменена в над 50-годишната история на "Clementoni". виж повече виж по-малко
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио "Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио голямата причина, довела до успеха на бизнеса му. "Тогава се опитвах да измисля продукти, които ще бъдат иновативни в сектора на традиционните игри. Сетих се за песните от музикалния фестивал, замислих се за това как ще останат популярни в продължение на години и ми хрумна една идея", разказва Клементони. И още същата година италианецът пуска първата по рода си игра - "La Tombola della Canzone" (в букв. превод "Бинго песен"). Тя се състои от пианола или така нареченото механично пиано с ролка перфохартия. Когато някой от участниците натисне копчето за старт, пианолата започва да изпълнява песен, благодарение на предварително напечатаната информация на перфохартията. Участникът, който е на ред, трябва да познае заглавието на песента и да покрие съответния квадрат на картата. Освен първа по рода си, тази игра е и първият пуснат на пазара продукт с марката "Clementoni". Но въпреки непознатите правила и липсата на популярност на производителя, играта се приема изключително добре и постига успех в цялата страна.
В следващите няколко години "La Tombola della Canzone" бързо изстрелва бизнеса на Клементони към челните места. В началото Марио започва с много малко хора, като всичко се произвежда на ръка в един гараж в градчето Реканати. Само три години по-късно италианецът закупува малка сграда в градчето и премества бизнеса си. "След още три години започнах изграждането на фабриката, която сега е седалището на компанията", споделя Марио Клементони. В края на 60-те се случва и още едно важно нещо за бизнеса - "Clementoni" започва да произвежда образователни игри. "Когато стартирах бизнеса си, се концентрирах основно върху колективни игри, вдъхновени от известни личности или телевизионни програми. Помислих си, че ученето никога не трябва да е принудително, защото така става по-трудно за децата и трябва да се измисли най-добрия възможен начин да не е така. А какво по-хубаво има за децата от играта", казва Клементони. Именно тези мисли, вдъхновяват италианеца за появата на "Superkid" - първата електронна образователна игра и една истинска революция в интерактивното обучение, която съществува и до днес. Разбира се, с течение на времето е разработена и подобрена, като успоредно с това нейната популярност продължава да нараства.
След появата на играта "Superkid" в края на 60-те, компанията непрестанно разширява продуктовата си гама. Днес създава игри за всички възрасти и предлага богат асортимент от продукти. Сред тях са игри и играчки с образователни функции, със светлинни и звукови ефекти, подходящи за най-малките, кубчета и пъзели, както за деца, така и за възрастни. Ръководени от света на игрите, от "Clementoni" създават и серията "Clemmy-My Soft World" - иновативни детски конструктори с меки фигури. За създаването на всеки от продуктите си компанията обръща изключително внимание на научните изследвания и иновациите. Своите игри и технологии, "Clementoni" разработва с помощта и съветите на експерти, техници, психолози и педагози от цял свят. Непрекъснато разширяване, изследвания и развитие на нови игри са сред най-важните фокуси. Проверките за контрол на качеството се извършват пряко от фабриката с подкрепата на най-високо квалифицирани италиански лаборатории и забележителни международни консултанти.
Именно със своите иновативност и отдаденост компанията се нарежда до водещите световни производители. Игрите на "Clementoni" са преведени на 16 езика и се разпространяват в над 56 страни, сред които Германия, Испания и Франция. "Clementoni" участва и в значими международни търговски изложения, сред които панаирите за играчки в Нюрнберг, Париж и Хонг Конг. Редом с успехите си през годините италианският производител успява да докаже колко необходима всъщност е играта. Както казва основателят на компанията, "играта е важна за всички ни, тя съпътства целия ни живот и е от основно значение за развитието на интелекта ни". Тази основополагаща идея остава непроменена в над 50-годишната история на "Clementoni". виж повече виж по-малко
"Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио "Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио голямата причина, довела до успеха на бизнеса му. "Тогава се опитвах да измисля продукти, които ще бъдат иновативни в сектора на традиционните игри. Сетих се за песните от музикалния фестивал, замислих се за това как ще останат популярни в продължение на години и ми хрумна една идея", разказва Клементони. И още същата година италианецът пуска първата по рода си игра - "La Tombola della Canzone" (в букв. превод "Бинго песен"). Тя се състои от пианола или така нареченото механично пиано с ролка перфохартия. Когато някой от участниците натисне копчето за старт, пианолата започва да изпълнява песен, благодарение на предварително напечатаната информация на перфохартията. Участникът, който е на ред, трябва да познае заглавието на песента и да покрие съответния квадрат на картата. Освен първа по рода си, тази игра е и първият пуснат на пазара продукт с марката "Clementoni". Но въпреки непознатите правила и липсата на популярност на производителя, играта се приема изключително добре и постига успех в цялата страна.
В следващите няколко години "La Tombola della Canzone" бързо изстрелва бизнеса на Клементони към челните места. В началото Марио започва с много малко хора, като всичко се произвежда на ръка в един гараж в градчето Реканати. Само три години по-късно италианецът закупува малка сграда в градчето и премества бизнеса си. "След още три години започнах изграждането на фабриката, която сега е седалището на компанията", споделя Марио Клементони. В края на 60-те се случва и още едно важно нещо за бизнеса - "Clementoni" започва да произвежда образователни игри. "Когато стартирах бизнеса си, се концентрирах основно върху колективни игри, вдъхновени от известни личности или телевизионни програми. Помислих си, че ученето никога не трябва да е принудително, защото така става по-трудно за децата и трябва да се измисли най-добрия възможен начин да не е така. А какво по-хубаво има за децата от играта", казва Клементони. Именно тези мисли, вдъхновяват италианеца за появата на "Superkid" - първата електронна образователна игра и една истинска революция в интерактивното обучение, която съществува и до днес. Разбира се, с течение на времето е разработена и подобрена, като успоредно с това нейната популярност продължава да нараства.
След появата на играта "Superkid" в края на 60-те, компанията непрестанно разширява продуктовата си гама. Днес създава игри за всички възрасти и предлага богат асортимент от продукти. Сред тях са игри и играчки с образователни функции, със светлинни и звукови ефекти, подходящи за най-малките, кубчета и пъзели, както за деца, така и за възрастни. Ръководени от света на игрите, от "Clementoni" създават и серията "Clemmy-My Soft World" - иновативни детски конструктори с меки фигури. За създаването на всеки от продуктите си компанията обръща изключително внимание на научните изследвания и иновациите. Своите игри и технологии, "Clementoni" разработва с помощта и съветите на експерти, техници, психолози и педагози от цял свят. Непрекъснато разширяване, изследвания и развитие на нови игри са сред най-важните фокуси. Проверките за контрол на качеството се извършват пряко от фабриката с подкрепата на най-високо квалифицирани италиански лаборатории и забележителни международни консултанти.
Именно със своите иновативност и отдаденост компанията се нарежда до водещите световни производители. Игрите на "Clementoni" са преведени на 16 езика и се разпространяват в над 56 страни, сред които Германия, Испания и Франция. "Clementoni" участва и в значими международни търговски изложения, сред които панаирите за играчки в Нюрнберг, Париж и Хонг Конг. Редом с успехите си през годините италианският производител успява да докаже колко необходима всъщност е играта. Както казва основателят на компанията, "играта е важна за всички ни, тя съпътства целия ни живот и е от основно значение за развитието на интелекта ни". Тази основополагаща идея остава непроменена в над 50-годишната история на "Clementoni". виж повече виж по-малко
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио "Играта е сериозно нещо. Никога не трябва да спираме да играем, дори когато сме пораснали", казва италианецът Марио Клементони. Днес мнозина го наричат "дядото на италианските игри". И съвсем основателно. Минали са над 50 години от момента, в който Марио създава компания "Clementoni" - днес един от водещите световни лидери в производството на образователни игри.
Успехът се появява още със създаването на компанията. Годината е 1963, а 20-годишният Марио Клементони стартира собствен бизнес. По това време в Италия се провежда и Музикалният фестивал Санремо - за едни важно събитие, за други просто шумно мероприятие, а за Марио голямата причина, довела до успеха на бизнеса му. "Тогава се опитвах да измисля продукти, които ще бъдат иновативни в сектора на традиционните игри. Сетих се за песните от музикалния фестивал, замислих се за това как ще останат популярни в продължение на години и ми хрумна една идея", разказва Клементони. И още същата година италианецът пуска първата по рода си игра - "La Tombola della Canzone" (в букв. превод "Бинго песен"). Тя се състои от пианола или така нареченото механично пиано с ролка перфохартия. Когато някой от участниците натисне копчето за старт, пианолата започва да изпълнява песен, благодарение на предварително напечатаната информация на перфохартията. Участникът, който е на ред, трябва да познае заглавието на песента и да покрие съответния квадрат на картата. Освен първа по рода си, тази игра е и първият пуснат на пазара продукт с марката "Clementoni". Но въпреки непознатите правила и липсата на популярност на производителя, играта се приема изключително добре и постига успех в цялата страна.
В следващите няколко години "La Tombola della Canzone" бързо изстрелва бизнеса на Клементони към челните места. В началото Марио започва с много малко хора, като всичко се произвежда на ръка в един гараж в градчето Реканати. Само три години по-късно италианецът закупува малка сграда в градчето и премества бизнеса си. "След още три години започнах изграждането на фабриката, която сега е седалището на компанията", споделя Марио Клементони. В края на 60-те се случва и още едно важно нещо за бизнеса - "Clementoni" започва да произвежда образователни игри. "Когато стартирах бизнеса си, се концентрирах основно върху колективни игри, вдъхновени от известни личности или телевизионни програми. Помислих си, че ученето никога не трябва да е принудително, защото така става по-трудно за децата и трябва да се измисли най-добрия възможен начин да не е така. А какво по-хубаво има за децата от играта", казва Клементони. Именно тези мисли, вдъхновяват италианеца за появата на "Superkid" - първата електронна образователна игра и една истинска революция в интерактивното обучение, която съществува и до днес. Разбира се, с течение на времето е разработена и подобрена, като успоредно с това нейната популярност продължава да нараства.
След появата на играта "Superkid" в края на 60-те, компанията непрестанно разширява продуктовата си гама. Днес създава игри за всички възрасти и предлага богат асортимент от продукти. Сред тях са игри и играчки с образователни функции, със светлинни и звукови ефекти, подходящи за най-малките, кубчета и пъзели, както за деца, така и за възрастни. Ръководени от света на игрите, от "Clementoni" създават и серията "Clemmy-My Soft World" - иновативни детски конструктори с меки фигури. За създаването на всеки от продуктите си компанията обръща изключително внимание на научните изследвания и иновациите. Своите игри и технологии, "Clementoni" разработва с помощта и съветите на експерти, техници, психолози и педагози от цял свят. Непрекъснато разширяване, изследвания и развитие на нови игри са сред най-важните фокуси. Проверките за контрол на качеството се извършват пряко от фабриката с подкрепата на най-високо квалифицирани италиански лаборатории и забележителни международни консултанти.
Именно със своите иновативност и отдаденост компанията се нарежда до водещите световни производители. Игрите на "Clementoni" са преведени на 16 езика и се разпространяват в над 56 страни, сред които Германия, Испания и Франция. "Clementoni" участва и в значими международни търговски изложения, сред които панаирите за играчки в Нюрнберг, Париж и Хонг Конг. Редом с успехите си през годините италианският производител успява да докаже колко необходима всъщност е играта. Както казва основателят на компанията, "играта е важна за всички ни, тя съпътства целия ни живот и е от основно значение за развитието на интелекта ни". Тази основополагаща идея остава непроменена в над 50-годишната история на "Clementoni". виж повече виж по-малко