Компанията издава собствено списание всеки месец - нарича се "Airfix Model World". Представлява пълно ръководство в света на стендовия моделизъм и е подходящ източник на информация както за начинаещи, така и за напреднали. Във всеки брой подробно се разглежда един сглобяем модел, а освен това в списанието ще може да прочетете и за последните новини, ревюта, полезни съвети "стъпка по стъпка", както и рубрика, в която експерти отговарят на запитвания от читатели, като по този начин всеки читател може да подобри уменията си в любимото си занимание. Как ли бихте реагирали обаче, ако разберете, че "Airfix" преди са били производители на гребени?
От гребени до сглобяеми модели
Всъщност компанията е основана през 1939 г. от Николас Кове - унгарски бежанец във Великобритания, превърнал се във известен бизнесмен. Смятал, че всички успешни компании трябва да бъдат в началото на фирмените указатели. Затова името компанията започва с буква "A", а така се родила марката "Airfix". Кове първоначално произвеждал гумени играчки, но след Втората световна война започнал да изработва пластмасови гребени и така компанията става първата, представила на Великобритания процесът "шприцоване".
През 40-те години известният производител на трактори Хари Фъргюсън се обръща към "Airfix" с молба да създадат малък и семпъл модел на един от тракторите му - Ferguson TE20. Изникнал проблем при производството на умаления трактор, затова решили да го направят на серия отделни части, които след това да бъдат сглобени от квалифицирани работници. В последствие сглобеният модел на трактора станал популярен и Фъргюсън дал позволението си за продължаване производството на още модели трактори под името "Airfix". На компанията е станало ясно, че ако комплектите са по-евтини, то продаваемостта им ще бъде много по-голяма. Затова, вместо вече сглобен модел, те започнали да продават комплектите си на части с инструкции за сглобяване. През 1952 г. "Airfix" произвежда първият си модел на кораб - този на "Golden Hind", като елементите му са направени от по-стабилна пластмаса.
През 40-те години известният производител на трактори Хари Фъргюсън се обръща към "Airfix" с молба да създадат малък и семпъл модел на един от тракторите му - Ferguson TE20. Изникнал проблем при производството на умаления трактор, затова решили да го направят на серия отделни части, които след това да бъдат сглобени от квалифицирани работници. В последствие сглобеният модел на трактора станал популярен и Фъргюсън дал позволението си за продължаване производството на още модели трактори под името "Airfix". На компанията е станало ясно, че ако комплектите са по-евтини, то продаваемостта им ще бъде много по-голяма. Затова, вместо вече сглобен модел, те започнали да продават комплектите си на части с инструкции за сглобяване. През 1952 г. "Airfix" произвежда първият си модел на кораб - този на "Golden Hind", като елементите му са направени от по-стабилна пластмаса.
Разцвет, падение и отново разцвет
След като стендовия моделизъм се превръща в широко разпространено хоби през 60-те и 70-те години, компанията продължава да трупа популярност и работи усърдно върху разширяването на асортимента от продукти, които предлага - включва модели и на мотори, влакове, военни превозни средства и фигури. По-голямата част от малките модели, които произвежда "Airfix" са в мащаб 1:72, а авоимоделите често са в мащаб 1:144.
През 80-те години на XX век интересът към стендовия моделизъм спаднал рязко, което се дължало на факта, че тогава на света били представени компютърните игри. Друг фактор е и появата на пазара на модели и играчки, направени от излят метал. "Airfix" са принудени да обявят банкрут и през 1986 г. били закупени от "Humbrol" - компания, която произвежда боички и аксесоари за сглобяеми модели. През 2006 г. претърпяват финансов срив и известният производител на модели на влакове и ЖП моделизъм "Hornby" купува марките "Humbrol" и "Airfix".
От 2007 г. насам специалистите от "Hornby" инвестират в програма, която да даде ново начало на марката "Airfix", като върне на пазара много от старите им модели. Това се оказва доста печеливша стратегия, която компанията продължава и до днес. Всичките заслуги на "Airfix", както и фактът, че дори и днес се продават някои от старите им комплекти, се дължат на факта, че компанията предлага точно това, което търсят хората, занимаващи се със стендов моделизъм.
Едни от основните серии продукти, които произвежда "Airfix", са:
виж повече виж по-малко
През 80-те години на XX век интересът към стендовия моделизъм спаднал рязко, което се дължало на факта, че тогава на света били представени компютърните игри. Друг фактор е и появата на пазара на модели и играчки, направени от излят метал. "Airfix" са принудени да обявят банкрут и през 1986 г. били закупени от "Humbrol" - компания, която произвежда боички и аксесоари за сглобяеми модели. През 2006 г. претърпяват финансов срив и известният производител на модели на влакове и ЖП моделизъм "Hornby" купува марките "Humbrol" и "Airfix".
От 2007 г. насам специалистите от "Hornby" инвестират в програма, която да даде ново начало на марката "Airfix", като върне на пазара много от старите им модели. Това се оказва доста печеливша стратегия, която компанията продължава и до днес. Всичките заслуги на "Airfix", както и фактът, че дори и днес се продават някои от старите им комплекти, се дължат на факта, че компанията предлага точно това, което търсят хората, занимаващи се със стендов моделизъм.
Едни от основните серии продукти, които произвежда "Airfix", са:
- самолети - военни и пътнически самолети, произвеждани от Първата световна война до днес; има разнообразие от мащаби - от 1:24 до 1:300;
- военни кораби - срещат се модели на кораби, известни от и след Първата световна война; произвеждани са от "Airfix" в мащаби 1:400, 1:600 и 1:1200;
- ракети и космически кораби - в мащаби 1:72 и 1:144;
- автомобили, мотоциклети, фигури и също така модели на различни видове двигатели.