"100% made in Italy" - този надпис с гордост присъства на опаковките на почти всички играчки “Faro”, проектирани и произведени в Северна Италия. Традиция и иновация – това са двата основни стълба, на които е стъпила компанията. От едната страна стои близо 70 годишният опит, знанията, събрани чрез проучване и изследване, а от другата – постоянното търсене на нови идеи, нови материали, нови технологии, с които производителят непрестанно се стреми да провокира и изненада децата. "100% made in Italy" - този надпис с гордост присъства на опаковките на почти всички играчки “Faro”, проектирани и произведени в Северна Италия. Традиция и иновация – това са двата основни стълба, на които е стъпила компанията. От едната страна стои близо 70 годишният опит, знанията, събрани чрез проучване и изследване, а от другата – постоянното търсене на нови идеи, нови материали, нови технологии, с които производителят непрестанно се стреми да провокира и изненада децата.
Историята на компанията започва през 40-те години на ХХ век в малкото градче Германьо (област Пиемонте, на около 110 km североизточно от Торино), когато Ремо Рускети започва да произвежда дървени играчки. Но скоро след това в работилницата му възниква пожар, който унищожава всичко. Може би, ако това не се бе случило, историята на компанията би била съвсем друга, но именно този пожар кара Ремо да се замисли за по-устойчив материал, на който да разчита.
И така - през 1945 г. той, заедно със съпругата си – Мария Анджерети, решава да се премести в близкия град Оменя на брега на езерото Орта. Именно там Ремо основава компанията “Fonderia Alluminio Ruschetti Omegna” (в превод "Леярна за алуминий – Рускети, Оменя"), или съкратено “F.A.R.O.”
Първоначално производството е ориентирано към нуждите на домакинствата. Изобретателният Ремо проектира и произвежда преси за картофи, преси за цитруси и чесън, ножове за лед, рендета, отварачки, мелнички за кафе и пипер.
През 50-те години, наред с новите стоки, които влизат в каталога, Ремо решава да започне да произвежда и играчки - домакински уреди и кухненски инструменти за деца, които наподобяват истинските. За кратко време и с ограничени средства, благодарение на своето нетрадиционно мислене, той създава цяла гама нови продукти. Скоро сред играчките му вече има познатите преси за картофи и зеленчуци, мелнички, купи, черпаци и дори неаполитанска кафеварка, която наистина работи.
Първата сериозна поръчка идва от САЩ – американците изкупуват всички видове детски играчки за нуждите на детските градини.
През 60-те години компанията продължава своята дейност, като постоянно разработва нови идеи. В този период се появяват уникалните за пазара игри на голф, крокет, детско барбекю и първата в света играчка "миялна машина".
Това е и времето, в което Ремо решава да се посвети изцяло на децата. Стоките за домакинството стават все по-малко и в края на 60-те каталогът на “Faro” вече съдържа само играчки.
Асортиментът през следващите години става все по-голям – появяват се работещи миксери, пасатори, кухненски роботи и кафемшини, а в серията, предназначена за момчета - "Beta Junior", електрическа дрелка и струг.
В края на 70-те, водена вече от сина на Ремо – Сандро Рускети, компанията “Faro” осезаемо се разраства. Продуктите на марката се появяват на международните търговски изложения в Милано, Париж, Валенсия, Нюрнберг, където се радват на много положителни оценки.
През 80-те години пластмасата все по-силно навлиза в производството, макар и да не успява напълно да измести метала.
Появява се нова линия “Crea e Forma” за младите творци, която предлага комплекти за рисуване, грънчарско колело, пантограф и др. Компанията решава да популяризира и италианската кухня и култура чрез серията "Ristorante Italiano", предлагаща различни детски комплекти за хранене и готвене.
Днес компанията “Faro” произвежда детски играчки – реплика на уредите на “Delonghi”, “Bialetti”, “Lagostina”, “Vileda”, “Gaggia”, “BETA”, притежава лиценз да произвежда серия от стоки с марките “Barbie” и “Hello Kitty”, както и продължава да разработва нови продукти, стараейки се да запази своя собствен облик сред множеството производители на пазара. виж повече виж по-малко