"Majorette" преди
Малки метални модели на превозни средства обаче разполагат с популярност не само в днешни времена. Те са били международен хит в продължение на десетилетия. По-точно: от 60-те години на миналия век, като след появата си моделите постигат дотолкова голям успех, че предизвикват преименуването на компанията-собственик. В далечната 1961 г.Emil Veron основава "Rail-Route", която стартира с производството на модели на локомотиви и влакчета, а през 1964 г. в каталога се присъединяват първите метални колички "Majorette". В края на 60-те успехът на марката става дотолкова голям, че с това име вече е прекръстена и компанията. През 70-те и 80-те следват още редица постижения, сред които първата TV реклама на количките и дори придобиване на "Solido" - дългогодишен френски производител на модели за колекционери. От 1987 г. производството на "Majorette" се премества в Тайланд, като заводът там нараства от първоначалните си 1000 m² до 13 000 м². В началото на 90-те марката представя първите си модели със светлинни и звукови ефекти и реалистични мини копия на гаражи.
Подобно на живота ни обаче, с неговите възходи и падения, "Majorette" също има етапи, в които претърпява поражения. Въпреки изключителния блестящ старт и успехите дълги години, през 1992 г. компанията обявява несъстоятелност и е придобита от "Ideal Loisirs". Оттогава започва период с неколкократни смени на различни собственици, всеки от които добавя по нещо, но като че ли не успява да развива марката достатъчно успешно както преди. Или поне не докато "Majorette" не попада при последния си собственик - през 2010 г. марката става част от "Simba Dickie Group" - немска компания, която през последните години заема значителна част от пазарната ниша на детските играчки и е собственик, обединяващ водещи марки, сред които "Simba", "Smoby", "Dickie", "Eichhorn" и "Zoch".
Подобно на живота ни обаче, с неговите възходи и падения, "Majorette" също има етапи, в които претърпява поражения. Въпреки изключителния блестящ старт и успехите дълги години, през 1992 г. компанията обявява несъстоятелност и е придобита от "Ideal Loisirs". Оттогава започва период с неколкократни смени на различни собственици, всеки от които добавя по нещо, но като че ли не успява да развива марката достатъчно успешно както преди. Или поне не докато "Majorette" не попада при последния си собственик - през 2010 г. марката става част от "Simba Dickie Group" - немска компания, която през последните години заема значителна част от пазарната ниша на детските играчки и е собственик, обединяващ водещи марки, сред които "Simba", "Smoby", "Dickie", "Eichhorn" и "Zoch".
"Majorette" сега
След присъединяването към "Simba Dickie Group" отново започва активно развитие за "Majorette". От 2015 г. продуктовата гама е почти напълно преработена, а на Международния панаир за играчки мини моделите на марката се появяват на витрините с нови опаковки и интересни дизайни. Но макар да има новости, много от традициите продължават да бъдат спазвани. "Majorette" продължава да се грижи старателно за "царството" на превозните средства. И за всеки негов фен, независимо дете или възрастен, марката не спира да допълва каталога. През последните години всеки може да намери впечатляващо попълнение за колекцията, според своите предпочитания - от комплекти, пресъздаващи писта за скокове или бензиностанция с паркинг, през мини модели на строителни машини от сериите "Construction" и "Extractor" и спортни автомобили в гамата "Fiction Razers" до мини модели на коли на аварийни екипи, обединени в серия "SOS cars", а също и интересни "Klik and Mix" попълнения или колички за тунинг, които се предлагат и с допълнителни аксесоари.
Днес експертите споделят, че зад успешното развитие на "Majorette" стоят:
виж повече виж по-малко
Днес експертите споделят, че зад успешното развитие на "Majorette" стоят:
- дългогодишен опит - и до днес се спазват традициите, датиращи от 1960 г. във Франция;
- високо качество на мини моделите, съчетано с полезни качества за забавна детска игра - постоянно използване на здрави материали (предимно метал и устойчива пластмаса), като се комбинират с експертна изработка в собствените производствени бази на "Simba Dickie Group"; повечето от продуктите са произведени във фабриката в Тайланд, а някои от тях са резултат от производството в завода за играчки на "Smoby" във Франция; независимо къде обаче, всичко по време на производството протича съвместно с международно признати институти за тестване и контрол, за да бъде гарантирано съответствие на крайните продуктите с международните стандарти за качество и безопасност; едновременно с това в производствения етап присъства внимание към добавяне на реалистични детайли, често и функционални "черти" на мини моделите (като отварящи се врати или капаци например), които да гарантират интересни и забавни часове на игра;
- желание за автентичност - до момента марката е предлагала иновативни комплекти за игра (паркинги, гаражи, писти) и мини копия на превозни средства от реалния свят; днес от екипа обясняват, че ще продължават да създават нови и нови продуктови гами, които да са максимално реалистични;
- внимание към колекционерската любов - производителят стои зад страстта към колекциониране, която вдъхновява деца и възрастни по целия свят; основната цел е предлагане на богат избор на превозни средства от всички видове, форми и цветове до различни световноизвестни марки в автомобилния бранш, така че да има по нещо за всеки.