Първата серия на BMW прави световния си дебют през 2004 г. и предлага на феновете на марката автомобил с ново шаси, променен двигател и изменения в електрониката. Серията е от по-нисък ценови клас в сравнение с трета серия. Цената е между тази на MINI и E90 (3 серия). Първоначално BMW 1S стартира с хечбек (с 5 врати). Двувратото купе е въведено през юли 2007 г., последвано от кабриолет и хечбек с три врати.
Хечбекът 1S често е смятан за наследник на BMW 2002. Производството на автомобилите от първа серия се прави в два от немските заводи на BMW - в Лайпциг и Регенсбург. BMW 1 S Coupe (E82) и кабриолетът (E88) се появяват на автомобилния пазар в САЩ и Канада през 2008 г., като 128i и 135i. В останалите страни те са 120i, 125i, 130i, 135i (в двете платформи). Кабриолетът, за разлика от "тройката" кабрио, е с мек покрив, вместо сгъваем твърд покрив. Това го прави по-лек и дава повече багажно пространство.
Умаленият модел на BMW 1S от "Cararama" е произведен от метал и пластмаса, с множество детайли. Предните врати и капаците (преден и заден) се отварят, а при въртене на волана, колелата на модела се движат.