Имало едно време в Германия, опитен майстор-ключар на име Андреас Брандщеттер. Със златните си ръце той посадил през 1876 г. вълшебни семена, които дали началото на
Playmobil. В началото фирмата произвеждала ключове и метални елементи в немския град Фюрт. Синът на Андреас – Георг Брандщеттер, наследил бизнеса и през 1908 г. сменил фирменото име на „Metallwarenfabrik Georg Brandstätter“. През 1921 г. той преместил производството в Цирндорф, където се намира до днес. През 30-те години на XX в. компанията отново претърпяла промени – започнала да произвежда телефони, касови апарати и елементи от търговското оборудване на магазини. Имало идея името й да бъде сменено на Geobra - съкратено от Georg Brandstätter.
В началото на 50-те години, Хорст Брандщеттер, тогавашен собственик на компанията, дал старта на нова ера в нейното развитие. Той обновил продуктовата й гама, започнал да търси нови пазари и търговски възможности и започнал да произвежда стоки от нов материал – пластмаса.
През 1958 г. пазарът на детски играчки бил „взривен“ от новата мания – въртенето на обръч. По онова време Хорст Брандщеттер, който работел в техническия отдел на фирмата, бил обсебен от идеята да създаде машина, която да произвежда обръчи от меки пластмасови тръби. За две седмици той я измислил и създал. Производството на обръчи започнало незабавно. Това донесло огромен финансов успех на Geobra и, въпреки че треската по тези играчки отшумяла бързо, управителят на фирмата решил да продължи да експериментира с новия материал. Така, изливайки топла пластмаса в калъпи, той създал първия прототип на Playmobil - затворена състезателна кола, направена само в един производствен етап. От този момент нататък, компанията бързо разширила производството на играчки, а през 1969 г. открила модерен завод със складове, на площ от почти 300 000 m² в близост до Цирндорф. Само две години по-късно фирмата построила още един завод в Малта.
Петролната криза от 70-те години, причинена от ембаргото в следствие арабско-израелската война от 1973-1974 г., засегнала традиционното производство на фирмата. Разходите за производство на пластмасови продукти станали в пъти по-високи. Натискът дошъл и от страните, в които това производство било по-евтино. За да предотврати фалита на фирмата, Хорст насочил вниманието си към нов проект, по който работили заедно с Ханс Бек, ръководител на научноизследователския отдела на Geobra. Идеята била да се правят малки подвижни фигури с аксесоари, като в цената да е включена минимална печалба. Било взето решение тези играчки да се наричат Playmobil.
През 1974 г. фигурите били представени на Международния панаир за играчки в Нюрнберг. За изненада на фирмата, с изключение на един-единствен клиент, играчките не получили радушен прием. Благодарение на иновативната маркетингова стратегия Playmobil успели да стигнат до рафтовете за търговия на дребно още същата година и очаровали немските потребители. Продажбите им стигнали неподозирани нива.
В момента немската фирма е сред най-големите световни производителки на фигури за игра – човешки, животински, на машини, аксесоари и др. Продуктите на фирмата са обединени в различни тематични серии – приключения, космос,
1-2-3 (с малко елементи, като не всички са подвижни), топ-агенти, училище,
пирати и др. Някои от фигурите са рекламни и се произвеждат в лимитирани серии, като например фигурите с лога на различни авиокомпании, които се продават само на борда на полетите на съответната компания и в безмитните магазини. Тези ограничени серии са изключително търсени от запалените колекционери на „Playmobil“. С тях те създават фото-истории и стоп-анимации. Човешките фигурки са с височина около 7 cm и машаб 1:22.5.
Днес централата на Playmobil е на огромна площ в Zirndorf, Германия, където работят повече от 500 служители, управителния състав на фирмата, администрацията, научноизследователския екип и хората, който изготвят матриците и дизайна на световноизвестните играчки. Компанията има филиали във Франция, Великобритания, Бенелюкс (икономически съюз между Белгия, Нидерландия и Люксембург), Италия, Гърция, Испания, Канада, Мексико и Съединените щати. В тях работят близо 2500 души по целия свят. Следващите цели на немския производител са да „превземе“ и пазарите в Южна Америка, Австралия, както и тези от Изтока.