"Царството на играчките" - ако едно дете разгледа каталога на "
Simba", много вероятно е да си помисли точно това. Учене и първи знания под формата на игра, интересни творчески занимания след това, а също безкрайни истории с кукли, с фигурки, с колички или с плюшени приятели, сценарии с мини двойници на известни анимационни герои, дори щури игри за времето, прекарано навън с приятели - това са само част от заниманията, които "царството" на "Simba" осигурява за децата. А докато те греят от щастие и са способни да играят дълги часове с "изобретенията" на немския производител, родителите могат да са сигурни, че страхотните забавления и игри ще са безопасни. Експертите от марката обясняват и стъпките, които правят, за да спечелят родителското доверие:
"Безопасността на продукта е един от основните приоритети за нас. Всички продукти "Simba" са тествани от TÜV и още други акредитирани лаборатории за изпитване. Преди разпространението и доставката винаги насочваме изключително внимание на качеството и безопасността. Всеки продукт преминава качествен контрол и строги тестове първо във фабриката, а след това проверка от независима и акредитирана лаборатория, която е в съответствие със законовите разпоредби, определени от международните стандарти за играчки."
Естествено, за да създадеш огромно разнообразие от играчки, се изисква не само строг контрол и внимание към детайлите, а и време. Е, това на "Simba" никак не е скромно - марката е изцяло посветена на царството на играчките от много години. Първите стъпки са направени през 1982 г., когато Фриц и Майкъл Зибер основават компанията "Simba Toys". След старта е поставен основен фокус върху производството на традиционни играчки, сред които са предимно кукли, плюшени и дървени играчки. През 1983 г., само година по-късно от дебюта, производителят представя първите бебешки продукти, които забавляват мъничетата, като едновременно с това помагат в придобиването на нови знания и развиването на умения. В следващата 1984 г. отново има новост - производителят създава първото си дъщерно дружество "Simba Toys Hong Kong". След година "Simba" вече има и топ продукт в каталога си. Марката представя мечетата "Bear Family" и скоро след това продажбите начисляват повече от 1 млн. броя. През 1987 г. са продадени сензационните 4,8 млн. мечета. В същата година се появява и куклата Steffi Love - още една топ играчка на каталога, която става причина за създаването на известната до днес серия от кукли "
Steffi Love". А в средата на 90-те се появява и малката сестра на Steffi - мини куклата
Evi. Още по-късно се появяват и детски гримове, вдъхновени от света на куклите "Steffi Love".
През 2000-те години развитието на каталога продължава със същата пълна сила. Още със старта на новото хилядолетие "Simba" предприема ново начинание - получава лиценз за "
Принцесите на Дисни" и създава кукли-принцеси, които са същински двойници на красивите героини от анимационния свят. По-късно в каталога са добавени и куп играчки, вдъхновени от хитови анимационни герои и резултат от получени лицензи ("
Маша и Мечока", "
Замръзналото кралство", "
Мики Маус", "YooHoo & Friends" и други). През 2009 г. марката допълва каталога със "Скуап" - игра с топка, която бързо предизвиква интерес и осигурява активно движение и забавление за децата, когато са навън. Скоро след това към "царството" от играчки на "Simba" се присъединява и поредното ново попълнения - "Filly" или съвсем нова серия с различни цветни еднорози, които през 2010 г. стават най-продаваните детски колекционерски фигурки в Германия.
През последните години "Simba" изнася продуктите си в над 64 държави. Въпреки представеното разнообразие от играчки, немският производител продължава да допълва каталога си. И както казват от екипа:
"Марката вече е синоним на неограничено забавление - за деца от всички възрасти, за момчета и момичета, за игри на открито и закрито". Освен това от екипа обясняват, че в постоянно международно сътрудничество продуктови мениджъри и дизайнери проектират всички играчки с цел да са пригодени точно за интересите и нуждите на децата в определените възрастови групи. Ето защо днес каталогът предлага истинско изобилие - от продуктите "Art & Fun", които дават творческо поле за изява, през различни кукли за съчиняване на истории или фигурки като попълненията в серия "
Nature World", които показват как изглеждат животните. Марката представя дори и музикален свят, побран в гамата "
Music World", създадена за малчуганите така, че да развива таланта и интереса им към музиката.
Е, разнообразието, към което марката се стреми, е напълно оправдано - през годините нейната компания-собственик става известна с промененото си име "Simba Dickie Group", но и с това, че е собственик на още редица водещи марки игри и играчки - "
Smoby", "
Dickie", "
Majorette", "
Eichhorn", "
Zoch" и още много други.