Преди да се превърне в история на триумфа, пътят на компанията "Brio" прилича на приказка, която също започва с "имало едно време"...
Имало едно момче на име Ивар Бенгтсон, родено в Швеция през далечната 1860 г. Ивар живеел със семейството си в Пикеторп. На 10 години той изгубил баща си и след време сам започнал да помага на семейството си, работейки като помощник във ферма. Работата била тежка, а почти всичките му заплати отивали при семейството. Въпреки това, той мечтаел да стане дърводелец и успял да спести малко пари, за да може да един ден да сбъдне мечтата си. Всичко започнало с тези спестени 77 стари шведски крони! Те били първата инвестиция на Ивар, с които помогнал на свой приятел - търговец на кошници - да предприеме пътуване, с което да реализира стоката си. Момчетата пътували три дни, а с продажбата на кошниците за два месеца изкарали по сто крони, разделяйки си по равно печалбата. Това било първото пътуване на Ивар - извън града, по пътя към успеха! По-късно, когато той се оженил и заживял във ферма в южна Швеция, решил да отвори малка работилница. Отново започнал с продажба на кошници, но постепенно разширил асортимента си, предлагайки и други стоки, произведени в района - ковано желязо, кухненски съдове и др. Той не спирал да развива дребния си бизнес, като през 1890 г. издал и първия си каталог. Разрастването му позволило да се премести и да си купи място в центъра на Осби, където и днес е седалището на неговата компания. Ето че в каталога скоро се появявали и първите играчки, с разпространението на които за захващат синовете на Ивар - Емил, Антонио и Виктор, които наследили управлението на бизнеса. През следващата година те регистрирали фирма под името "Brothers Ivarsson Osby" - и се родила модерната "Brio"! Това обединение на синовете още повече засилило темповете на развитие и в каталога през 1909 г. вече имало 999 продукта, които през 1912 г. достигнали до 2700! В следвоенния период, когато детските колички били в недостиг, "Brio" започнала да ги произвежда. Две години по-късно, през 1937 г., компанията вече била акционерно дружество със над 150 служители и оборот от 4.3 милиона шведски крони. Какво станало с Ивар ли? Той не останал в сянката на синовете си, а продължил да участва в бурните темпове на развитие, като поел отговорността за сградите на компанията и за строителните и ремонтни дейности до смъртта си през 1948 г. Братята продължили да управляват компанията, а внуците на Ивар след 2004 година предали собствеността на "Proventus AB". Днес "Brio" е глобална корпорация със собствените марки "Brio", "Alga", "Simo" и "Karena". Богатата продуктова гама включва играчки, бебешки колички, детски мебели и столчета за кола. Специално разработени за малки деца, те биват подложени на задълбочени тестове за безопасност в лабораторни условия, преди да бъдат пуснати на пазара. Когато предстои сертифицирането на всеки продукт, той бива представен пред реномирани институти, като високите изисквания, които си поставя "Brio" предвиждат спазването на най-строгите разпоредби. Производственият процес също бива контролиран от инспектори на "Brio", за да се гарантира, че и производителите спазват кодекса на поведение на компанията.
Ето и щастливия край на приказката - част от наградите, с които днес е удостоена някогашната малка работилница на Ивар:- Играчка на годината Road Rail & Travel Set (Финландия) - 2010 Disney Quality Award (Норвегия) - 2009
- "Сребърното яйце" - Swedish Association of Communication Agencies for Visual Identity (Швеция)
- Red Dot Award 2008 Product design Spin & Wobble
- "Brio" печели "Сребърната монета" на награждаването на родителите в САЩ - 2007 г.
- "Златен стол" - награда за най-добър интериорен дизайн - 2006 г.
- Награда за най-добра играчка за деца над 3 години - "Right Start Best Toy Award", 2006 г.
- Златна награда на "Right Start Best Toy Award" в категорията "Mini World" - 2006 г.