Много хора наричат това куче "хъш пъпис". Причина за това е басетът Джейсън, който през 80-те години на XX век става рекламно лице на американската фирма "Hush Puppies". Само за няколко месеца, благодарение на неговия образ, компанията не само възвръща загубените си в последните десетилетия пазарни позиции, но и се превръща в една от най-популярните и обичани марки в света.
Късокрако, с много излишна кожа, дълги уши и големи тъжни очи, това куче сякаш наистина е създадено от някой дизайнер на играчки. Името му идва от френски - "basse" означава ниско.
Въпреки че има данни за късокраки кучета още от Древен Египет, смята се, че днешната порода е създадена във Франция някъде в началото на XVI век. Монасите от манастира Сен Юбер искали късокрако куче, способно да души под храсти и гъсти гори, за лов на диви зайци.
Името "басет" се появява за първи път през 1585 г. в илюстрована книга за лова, но истинската популярност на тези кучета идва чак през XIX век по времето на Император Наполеон III. През 1863 г. те добиват международна известност, след като са показани на Парижкото изложение за кучета. Вярва се, че маркиз дьо Лафайет внася породата в САЩ като подарък за Джордж Вашингтон.
Днес басетите рядко се използват за лов. Малките им размери ги правят подходящи за отглеждане в апартамент и те са желани домашни любимци. Басетите са много спокойни кучета, лоялни, добронамерени и емоционални. Не обичат да остават сами. Приятелски настроени са към непознати и са предразположени към нови контакти. Поради това, са изключително подходящи за семейства с деца и други домашни любимци.
Фигурката на "Papo" точно пресъздава характеристиките на породата. Тя е част от серията “Животните във фермата”, представящи различни породи кучета и домашни животни. Изработена е от поливинилхлорид и е оцветена на ръка.