Около 98% от германците познават детската кола "Big Bobby Car", казват от нейния производител - немската компания "BIG". Е, компанията предлага далеч повече детски играчки в каталога си от една кола за яздене, но няма как да не признаем, че благодарение на емблематичната си "Bobby Car" производителят придобива огромна популярност в родната Германия, а и в много други европейски страни. Днес в продуктовата гама присъстват най-различни детски играчки, сред които и такива, вдъхновени от известни герои като детските конструктори от серията "
Маша и Мечока". А в днешни времена немската марка се радва както на богата гама, така и на "богатство" от постижения - "BIG" е посочвана за един от големите производители на играчки в Германия и един водещ международен производител на висококачествени пластмасови играчки. И всичко това започва с успеха на един детски автомобил, който "BIG" създава.
Началото на успешния път за марката започва през далечната 1938 г., когато фабриката за металообработка "Johann Höfle" е основана. В средата на 50
-те инженер Ернст Бетаг поема нейното управление, а невероятните 1.2 милиона бройки от първата му метална кола "Racing Car" са продадени за една година. Успехът е голям, но това не спира инженерът да рискува със създаването на нови продукти. През 1956 г. Бетаг решава да започне да разработва пластмасови превозни средства за деца. И не греши. През годините постепенно развива компанията си като производител на пластмасови играчки. През 1962 г. компанията е новото си име "BIG", а през 1966 г. за първи път се появяват продукти с емблематичното за производителя и до днес лого с черен бивол (за което днес екипът казва, че е избрано като символ на силата, здравината и устойчивостта на "BIG" продуктите).
През 1979 г. логото с бивола е поставено на първата "Big Bobby Car", представена на Международния панаир на играчките в Нюрнберг. Оттогава "BIG" започва да се развива изключително успешно в бранша и да набира все по-голяма популярност сред родителите. През годините марката предлага най-различни детски коли, които малчуганите могат да управляват, прибутвайки с крачета. Не спират да се присъединяват и още нови попълнения в каталога, а от 2004
-та производителят се сдобива и с нов собственик - "Simba Dickie Group" придобива "BIG", но не променя посоката на развитие, а продължава да развива марката. А компанията определено знае много за играчките - има богат опит и е собственик на още редица водещи марки игри и играчки, сред които "
Smoby", "
Dickie", "
Majorette", "
Eichhorn" и "Zoch".
Днес "BIG" продължава да се развива. А за екипа на марката също толкова важно, колкото да забавляват децата, е и да постигат качество на продуктовата гама. "
За продуктите, произведени с логото на "BIG", се използват само материали, които не представляват риск за здравето. А чрез използването на мастербач (специален пигмент за пластмаса) с висока UV устойчивост, ние предлагаме дълготрайност на играчките", обясняват от производителя. Освен това безопасността също е от първостепенно значение за екипа. Затова продуктите "BIG" преминават строги вътрешни проверки и се появяват на бял свят, напълно съобразени със строгите европейски стандарти за качество и безопасност на играчките. Освен това се тестват и от независимата сертифицираща организация "TÜV Rheinland". И след проверките повече от един милион продукта "BIG" всяка година напускат помещенията на производствената база в град Burghaslach, в региона Франкония, която е построена на общо 320 000 m
2 и "
е от най-модерните фабрики за играчки в Европа", посочват от екипа на производителя.